Hieronder vind je een aantal simpel en snel toe te passen trucjes om snel verschil te zien op de weegschaal. Zelfs als je enkele van deze toepast is de kans al erg groot dat je verschil gaat zien!

  • Maak tijd voor je eten
  • Stop met diëten en verander je voedingspatroon
  • Stop met het drinken van frisdrank
  • Drink geen alcohol
  • Drink voldoende water
  • Af en toe zondigen is nodig

Een aantal van bovenstaande dingen is logisch, maar een aantal dingen zal ook totaal lijnrecht op je idee tegen over afvallen staan. Maar het is vrij simpel allemaal, wanneer je met aandacht eet zal je erachter komen dat je minder eet. Wanneer je dus een maaltijd aan tafel nuttigt met elkaar zal je minder eten dan wanneer je voor de televisie zit bijvoorbeeld.

Verbreek patronen

Een van de patronen die veel mensen hebben is het telkens op een andere manier af proberen te vallen. Dieet hier, een dieet daar en het werkt allemaal net niet helemaal. Je valt wel af maar veel komt er gewoon weer bij, anders zou je niet opnieuw gaan diëten. Een aantal van de dingen die je gewoon uit je voedingspatroon zou moeten schrappen om gewicht te verliezen is het drinken van frisdrank en sap. Wanneer je drie glazen sap of cola op een dag drinkt, is dit al snel meer dan 300 calorieën! Een kilo vet kwijt raken betekent dat je 7000 calorieën moet verbranden, de rest is duidelijk. Wie echter slim wil zijn en de vol suiker frisdrank gaat vervangen door de light variant, is ook niet zo goed bezig als verwacht. Doordat je je lichaam voor de gek houdt met een suikervervanger (en vaak nog een ongezonde ook) heb je grote kans dat je hier nog meer honger van krijgt en uiteindelijk meer eet dan je binnen zou hebben gekregen met een non light variant. Een ander patroon wat wellicht wat lastiger te doorbreken is, is het stoppen van het drinken van alcohol, naast de calorieën die het bevat is ook nog eens aangetoond in onderzoek dat het je stofwisseling kan vertragen met ruim 70%. Een van de dingen die je zoveel kunt drinken als je wilt is water, of dat nu water met of zonder prik is maakt geen verschil. Je kunt echter er wel voor kiezen om je water een smaakje te geven, door er vruchten of kruiden aan toe te voegen. Een erg lekkere dorstlesser (zeker in de zomer) die niet al teveel suikers bevat. Daarnaast is het heel erg belangrijk om in de gaten te houden dat wanneer je erg op je voeding let zeker wanneer je beperkingen stelt. Dat je af en toe ook mag zondigen, niemand komt 2 kilo aan van een patatje eten of een taartje. Het is daarom belangrijk dat je jezelf ook dingen gunt. Wanneer dit soort momenten 5 keer in de week voorkomen is het alweer een ander verhaal. Dan is het tijd om weer bij het begin te beginnen.