Hoewel veel mensen het nut niet inzien van het afvallen met behulp van shakes, kan het toch echt een stok achter de deur zijn. Wanneer je gaat kijken naar eiwitshakes die samengesteld zijn voor je, zijn er de volgende voordelen:

 

- De shake vervangt één of meer maaltijden
- Ze zorgen voor een vol gevoel
- Ze zijn in veel smaken te verkrijgen (zeker eentje die je lekker vindt!)
- Je hoeft er enkel water of magere yoghurt aan toe te voegen, en klaar!

 

Wanneer je ervoor wilt kiezen om zelf shakes te gaan maken, zijn er ook legio mogelijkheden. Er zijn echter wel een aantal dingen waar je zeker op moet letten:

 

- Voeg niet té veel suiker of zoetmiddelen toe
- Pas op met de hoeveelheid fruit in verband met het aantal calorieën
- Maak gebruik van yoghurt of kwart voor je eiwitgehalte
- Zorg voor voldoende voedingstoffen wanneer je maaltijd vervangende shakes gaat maken
- Voeg water toe wanneer je de shake te dik vindt
- Een sap centrifuge kan handig zijn, en anders een blender

 

Ik heb het eiwitdieet erop zitten, wat nu?

 

Wanneer je klaar bent met je eiwitdieet of liever nog voordat je klaar bent met het drinken van eiwitrijke shakes, is het verstandig te kijken wat je moet gaan veranderen. Wat moet je doen om te zorgen dat de kilo’s die je eraf gaat halen door het drinken van shakes er niet weer aan gaan komen. Stel je zelf een aantal van de volgende vragen en ga naar aanleiding daarvan verder kijken.

 

- Welke voedingsmiddelen zijn gezond?
- Hoe houd ik vast aan mijn nieuwe gezonde gewoontes?
- Heb ik verstoorde gedachtes of emoties met betrekking tot voeding?
- Hoe kom ik deze periode door? – maak een stappenplan

 

Daarnaast is sport ook een belangrijk onderdeel van een gezond gewicht, en sport betekent lang niet altijd uren in de sportschool doorbrengen. Je kunt ook elke dag een half uur gaan wandelen, wanneer je een smartphone hebt kan een stappenteller app je net dat extra zetje in je rug geven bijvoorbeeld! Wanneer je ziet hoeveel stappen je gezet hebt en hoeveel kilometer dat in totaal is, dan kan je zelfs de smaak te pakken krijgen en proberen om elke dag 10.000 stappen te gaan lopen. Hoeveel dit is, is maar op één manier achter te komen. Een stappenteller aanschaffen of de app downloaden en beginnen met lopen! Want een ding is zeker, minder eten en meer bewegen is een garantie op het verliezen van gewicht.